18 december

Julen, för mig Àr ett minne. Ingen upplevelse lÀngre. Minnet av att klÀ en gran, att vakna pÄ morgonen och bli överlycklig över en julstrumpa som var fylld med godis och smÄpresenter. God middag och umgÀnge med familj. Kalle Anka och julklappar.

Förra Äret befann jag mig pÄ sjön, den bÀsta upplevelsen enligt mig. Jag kan bli ledsen nÀr jag tÀnker tillbaka pÄ julen, men samtidigt. Jag Àr vuxen nu, enligt mig ska de inte vara likadant men enligt mÄnga sÄ ska de ÀndÄ vara en tradition.

Har inga som helst behov av högtider lÀngre. Har inte dom familjeförhÄllanden som de flesta i min omgivning har (inte alla, drar inte alla över en kant) Jag kan faktiskt sitta sjÀlv pÄ julen och inte bry mig sÄ mycket, helt Àrligt. LÄter fel, men det Àr sanning :) Men sen kommer minnet, "förr" fram. Klart man blir ledsen dÄ, men det Àr dags att vÀxa upp, inse att alla har inte samma syn pÄ saker och ting.

Har sagt till mig sjÀlv att inte bli sÄ personlig pÄ bloggen som förr, men ibland lÀr det nog dyka upp lite. :)

Ha en trevlig söndag, imorgon Àr det ny vecka, nya tag. Ska trÀna en del, gÄ pÄ min kurs. FortsÀtta se framÄt. Mer behöver ni inte veta :)

/M

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback