19 april

Imorgon Ă„ker vi hem! Äntligen! Inte för att jag ogillar mitt jobb eller sĂ„, men Ă€r sĂ„ tröööööööttttt! MĂ„ste ladda upp nya batterier innan jag Ă„ker ut pĂ„ 1 mĂ„nadstörn.

Jag satt precis och kolla pÄ resor, vill Äka till mamma.. Men hinner jag det den hÀr ledigheten eller ska jag vÀnta tills nÀsta? För dÄ vet jag ju om man fÄr stanna kvar och jobba mer... Har förstÄtt lite hur danska regler gÀller nu, du Àr "aldrig" fastanstÀlld, de kan ju skicka hem dig nÀr de kÀnner för de, eller om de inte Àr nöjda med dig. Det kÀnns lite svÄrt för mig, nÀr man inte kÀnner sig tillrÀckligt duktig som jag gör hela tiden, ibland behöver jag fÄ höra om man Àr duktig. FrÄn familj, vÀnner eller frÄn sitt arbete. Det ökar ens sjÀlvkÀnsla. Min Àr just nu nere i marken, för jag jobbar som fan.. KÀnner mig nöjd med vad man Ästadkommer. Men den kÀnslan har jag haft förut, och dÄ var man inte tillrÀckligt duktig. Som i Cypern tex. jobbade som ett as, men var visst inte tillrÀckligt duktig. SÄ den kÀnslan litar jag inte pÄ om man inte fÄr de bekrÀftat. Tycker heller inte man ska behöva fiska efter det, som att typ frÄga "sÄ hur tycker du jag sköter mitt jobb" tycker det ska komma naturligt, att kocken eller kapten kommer och sÀger "du gör ett bra jobb mimi".. Hela min dag hade varit rÀddad.

Har varit ganska nedstÀmd de hÀr 3 veckorna ombord (18 dagar för att vara exakt), men finns mÄnga ombord som Àr sÄ gudahÀrliga, som gör ÀndÄ ens vistelse till nÄgot betydelsefullt. Man skrattar och fjantar sig.

Det Àr nog mer mitt mÄÄende, som jag behöver fÄ arbeta med. Har nÄgra möten innan jag far ut igen.. Hur ska jag klara 4 veckor? Jo jag ska fixa det, hur det Àn gÄr.

Ha en trevlig dag alla!


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback