6 april

Glad pÄsk, fÄr man vÀl sÀga nu. Har försökt uppdatera i flera dagar men internettet pÄ datorn suger hÄrt. Fungerar pÄ mobilen ibland, har satt flightmode pÄ, och anvÀnder bara wifi =) Billigt och bra!

Jobbet Àr lugnt och kul. Blev lite chockad dock nÀr jag sÄg listan pÄ vad jag skulle göra och sÄg att inga hytter skulle stÀdas? Men whot? NÀ hÀr gör du inte det, endast offentliga sektorerna sköter jag. Huh? Det kÀnns overkligt pÄ nÄgot sÀtt, försöker göra sÄ mycket som möjligt. Men tillslut finns dÀr inte sÄ mycket.. Men kÀmpar pÄ, vill ju inte arbeta slappt och dÄligt.

Har legat till ankars utanför Aberdeen sen jag kom hit, idag fick vi jobb och seglade in 3.00 inatt till kaj. Ligger och lastar nu och tror vi ska Ă„ka vid 13.30 (engelsk tid) SĂ„ hinner inte av och shoppa.. Kanske bĂ€st sĂ„? Haha annars kommer de gĂ„ vilt till! Älskar Asdas & Teschos klĂ€der.. Hade velat besöka Primark ocksĂ„, hört de ska vara bra det med. Behöver nytt, har bara gamla trasor hemma sĂ„g jag nu nĂ€r man flytta in! SlĂ€ngde nog 2 pĂ„sar med klĂ€der... HĂ„liga, söndertvĂ€ttade.. GrĂ€t men vafan det mĂ„ste slĂ€ngas.

BesÀttningen ombord Àr otroligt snÀlla, lugna. Dock ingen "umgÀnges relation ombord" Ànnu iaf. Alla hÄller sig för de mesta sjÀlva. TrÄkigt, hade vatt skoj och hÀnga med nÄgon. Mycket Àldre mÀnniskor och nÀstan alla Àr danska. Som givetvis kommer frÄn de delar av danmark dÀr de Àr RIKTIGT svÄrt att förstÄ. Haha, men ska bannemig lÀra mig det. För att behöva sitta och prata engelska med grannlands individer, tycker jag Àr vÀldigt trÄkigt. Man kan inte kommunicera pÄ samma sÀtt.

Kocken Àr riktigt rolig! BerÀtta mitt mellannamn för honom, och nu gÄr han runder och kallar mig för Anoscha, vi har kul och jobbar bra ihop!

Nu ska vi iallafall göra NÅGOT i Norge, har inte riktigt koll pĂ„ vad en offshore bĂ„t gör, nĂ„got med ankare, och nĂ„got annat bla bla.. Haha fattar ingenting, men lĂ€r vĂ€l vara HIGH TECH! NĂ€r man kommer hem!

Även hört att denna törnen har de ingen mĂ€ssjĂ€nta pĂ„ fast schema, sĂ„ ska se om man kan roffa Ă„t sig lite fast arbete ett tag framöver. Hade varit skoj, Ă€ven om jag Ă€lskar mitt förra jobb.. SĂ„ kĂ€nns de mer sĂ€kert hĂ€r om de blir av, Ă€n att vĂ€nta att bli inringd. Kan ju kanske dessutom jobba nĂ€r jag Ă€r hemma sen. Kommer ju bli 4 veckor pĂ„, 4 veckor av. Man vet ju aldrig, Ă€r ju inte workoholic för ingenting :)

NÄgon som vet om man jobbar under danskflagg, med dansk lön.. Om hur man kan betala skatt i Sverige? Eller om man behöver det? För vill inte Äka pÄ en skattesmÀll.. Kan ju ske man vet ju aldrig och har ingen koll alls iheller.. Ingen ombord verkar heller ha de, imed det Àr nytt med allt hÀr.

Ha en trevlig dag!

Mimi

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback