17 januari

Haha, var jag förvirrad igÄr? 18 januari? Bytat nu iallafall haha!

Idag har varit en 50/50 dag, mĂ„dde skit imorse, men nu runt kvĂ€llskvisten sĂ„ mĂ„r jag bĂ€ttre. MĂ„dde dĂ„ligt fysiskt, har ont i mina axlar. Är inte den som beklagar mig annars, eller har ont nĂ„gonstans men nu jĂ€vlar sĂ„ gör de ont. Tycker inte jag sitter eller gör nĂ„got konstigt, som igĂ„r pĂ„ jobb sĂ„ satt man bara i kassan bar inget tungt.. Men Ă€ndĂ„, riktigt ont i slutet av dagen. Ringde till vĂ„rdcentralen idag, för jag Ă€r trött pĂ„ min periodarvĂ€rk. Kan sjĂ€lv inte lĂ€ngre massera mina axlar (hur man nu gör de haha) för har ont i bĂ„da. SĂ„ ska till sjukgymnast pĂ„ torsdag!

Vaknade jĂ€ttetrött imorse, mormor var snĂ€ll och skjutsade mig till min lĂ€kare. Hade ett bra möte med honom, han Ă€r snĂ€ll. Är glad att jag Ă€r omringad av folk som förstĂ„r mig, min situation och mitt mĂ„ende i dagens lĂ€ge. Att man kunde fixa till det lite, och se om de funkar ocksĂ„.

Åkte sedan ut till mitt "gamla" jobbdagis, skulle dit och överasska min coach, och tacka honom för all hjĂ€lp men han var inte dĂ€r. Stötte pĂ„ en vĂ€n dĂ€r, och begav mig in till stan. TrĂ€ffa sen upp min moster för en lunch :)

Okej, ska inte lÄta er vÀnta.. Men kollade pÄ 2 st lÀgenheter idag. I ett omrÄde jag drömt om att fÄ bo pÄ, och Àntligen idag sÄ fick jag lov att kÀnna att mina önskningar förhoppningsvis kan gÄ i uppfyllelse. Det rÀckte att jag kom in i den första, mÄnga defekter.. Men den ropade pÄ mig haha! Sen kolla vi pÄ en som var större, finare och mer "renoverad" men valde ÀndÄ den andra, Àven om de fanns mÄnga saker jag hade velat Àndra pÄ.. Men jag tÀnker sÄhÀr..

Jag Ă€r ingen perfekt mĂ€nniska, jag vill inte ha en perfekt och stor lĂ€genhet. Jag vill ha nĂ„got att arbeta med, precis som jag arbetar med mig sjĂ€lv. Är dĂ€r ett fult golv, so what? Man kan lĂ€gga en fin matta? Eller köpa nĂ„got att lĂ€gga över? Jag behöver inte ett stort hem, för jag nöjer mig med en liten hytt pĂ„ en bĂ„t. Bara man har nĂ„got som man kan kalla MITT! SĂ„ Ă€r jag glad för vad man Ă€n fĂ„r. Man ska vara tacksam för de som man fĂ„r, och tacksam för de som kommer i ens liv. Även om de Ă€r positivt eller negativt.

Livet Àr inte en simpel historia, det Àr en lÄng och plÄgsam kamp. Men sÄlÀnge jag vet vad som fÄr mig att mÄ bra, sÄ ska man försöka kÀmpa mot det.

LÄngt inlÀgg, hoppas ni gilla det ;)

Ha en bra kvÀll!


Kommentarer
Postat av: Tosse

Var jobbar du och vilket omrÄde ligger lÀgenheten pÄ som du valde ? :)

2012-01-17 @ 23:31:33
URL: http://helsingborgimitthjarta.blogg.se/
Postat av: Tosse

Sv: Nice :D

2012-01-19 @ 10:57:31
URL: http://helsingborgimitthjarta.blogg.se/

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback