13 juni

Skrev ett lĂ„ngt inlĂ€gg i förrgĂ„r, men min dator Ă€r inte villig att samarbeta. NĂ„got stort och allvarligt fel men den hĂ€r, och mĂ„ste kanske lĂ€mna in den igen.. Även om den Ă€r helt ny!

Men ska försöka sammanfatta...

De första dagarna hemma har varit bra, mysiga. Men hade sĂ„ himla kul den sista veckan pĂ„ bĂ„ten, och Ă„ngrar att jag Ă„kte hem. Älskar havet mer Ă€n vara hemma faktiskt, Ă€ven om jag saknar mĂ€nniskorna hemma, sĂ„ Ă€r de mycket roligare och vakna varje morgon med ett mĂ„l! Att jobba, och tjĂ€na pengar.

De första 4 veckorna ombord, var vÀldigt tuffa. Mest för att man hade en sÄdan press pÄ sig sjÀlv att nu gÀller det! Imed att man inte Àr sÀker i sitt yrke, men Àr beredd att lÀra sig sÄ blev allt mer och mer lÀttare. Men vissa saker gick inte lika bra. Men nÀr man vÀl fick reda pÄ att man var fast, sÄ var de som en sten som föll, en lÀttnad.

Att sen hastigt och lustigt hoppa in som kock förÀndra allt. I 7 dagar, tÀnkte jag inte för mycket som man alltid har en tendens att göra, man hann inte. Man skötte sitt jobb, och umgicks med folket ombord nÀr du inte sov. Livet kÀndes inte komplicerat, och allting gick sin egen vÀg. Nu nÀr man Àr hemma, sÄ blir man lite deprimerad, för man saknar livet ombord, man saknar att kÀmpa efter nÄgot.

Det Àr kanske att man Àr ovetande om hur ledigheten kommer bli, Àven om man har mycket planer som man planerat att göra. Man har ett helt annat liv hemma jÀmfört med bÄten, det Àr förÀndringar som stör i min hjÀrna. Men vill inte lÄta de hindra mig, ska bara lÀra mig att vÀnja mig med det.

Lite mer ytliga saker nu? haha

Var pÄ ansiktsbehandling igÄr, sÄ himla skönt att bli ompysslad. Fin hud, och fina ögonbryn igen. Imorgon ska jag pÄ kurs med mitt "avlösar jobb" hÀr hemma, skönt att veta att man inte Àr ledig hela sin ledighet hemma. Att man kan fÄ jobba lite, men kÀnner mig ganska osÀker igen, för hur pass mycket har man hunnit glömma pÄ 2 mÄnader? :/ Det Àr inte mitt rutinjobb lÀngre, har ju lÀrt mig massa andra nya saker och glömt (mitt dÄliga minne) de mesta haha men ska bannemig klara de hÀr ocksÄ! :)

Fredag ska jag bli fin om mina hÀnder, Àntligen dags att ta tag i mina Àckligt sköra naglar! MÄste göra nÄgot Ät mitt hÄr ocksÄ, utvÀxt sÄ in i bomben! haha

MÄndag blir det att fylla i min tattuering bakom örat ocksÄ, sen sÄ ska jag försöka börja mÄla hÀr hemma! Men lÀngtar tills slutet av mÄnaden, dÄ man ska till Göteborg! Komma bort lite och ha kul! =)

Ha en trevlig dag

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback