4 mars

Har hĂ€nt mycket sen sist jag skrev, men Ă€ndĂ„ inte sĂ„ mycket. Jobbar för fullt, sĂ„ pĂ„ den fronten hĂ€nder det saker, har fĂ„tt lĂ€genhet, men det har jag nog redan skrivit om ;) Köpt mig en sĂ€ng, och bara sitter och lĂ€ngtar tills jag ska flytta! Behöver lĂ€ra mig att vara med mig sjĂ€lv igen, för det har varit allt för lĂ€ngesen de hĂ€nde. Ta vara pĂ„ mig sjĂ€lv, bli sjĂ€lvstĂ€ndig igen och ta hand om ett hem igen. Även om jag försöker hemma hos min mormor att hjĂ€lpa till sĂ„ kĂ€nns det inte som samma sak i slutĂ€nden Ă€ndĂ„.

Har varit en upp och ner helg, saknar Vilden.. Ă€r orolig för Nalle, hĂ„ller ett öga pĂ„ honom. Mormor och Morfar Ă€r ledsna, Ă€ven jag. Vissa mĂ€nniskor förstĂ„r inte, varför man Ă€r ledsen över en katt. Jag förstod inte heller innan, förutom att jag sörjde lĂ€nge över min Ă€lskade hund Chucky, för han försvann pĂ„ fel sĂ€tt. Vilden var gammal, funnits i vĂ„rat liv i 13 Ă„r, klart man blir ledsen. Även om han har de bĂ€ttre dĂ€r han Ă€r nu. Men att avliva Vilden, se han somna in.. Jag sörjde inte bara Vilden den dagen, Ă€ven Chucky för jag fick aldrig vara dĂ€r inne med honom, jag var inte den sista mĂ€nniskan han sĂ„g. Och en sten i hjĂ€rtat lĂ€ttade nĂ€r jag stod dĂ€r inne med min mormor i ena handen och den andre klappade Vilden, jag kolla in i hans ögon och sa "vem ska nu kolla surt pĂ„ mig nĂ€r jag kommer ner och hĂ€lsar pĂ„" tĂ„rarna strömmade. Hade jag varit med Chucky, hade jag nog sagt "vem ska nu sova med mig om nĂ€tterna, nĂ€r ingen annan Ă€r hemma?" Jag Ă€lskar djur, men tvivlar pĂ„ att skaffa egna nĂ€r man slutligen fĂ„r gĂ„ igenom sĂ„nt hĂ€r.. Jag funderade ett tag pĂ„ att bli vetrinĂ€r, men efter ett tag blir man ju hĂ€rdad eller hur man ska sĂ€ga.. Man fĂ„r inte samma kĂ€nslor lĂ€ngre. TĂ€nk om jag stĂ„r dĂ€r varje gĂ„ng man ska avliva ett djur och grĂ„ter med mĂ€nniskorna som stĂ„r dĂ€r och sĂ€ger förvĂ€l frĂ„n sina Ă€lskade djur. Hade inte klarat det.

Nu ska jag hem till pappa och bonusmamma, imorgon Äker dom till thailand. imorgon, och tisdag jobbar jag tidiga tider. Àr ingen morgonmÀnniska, men Àlskar verkligen mitt jobb sÄ för mig gör det ingenting att Àndra rutinen, bara jag fÄr jobba sÄ Àr det alltid ett leende pÄ min mun. Jobb för mig Àr en befrielse.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback