18 maj

Idag Ă€r det dagen dĂ„ vi ÄNTLIGEN Ă€r snart framme i St. Johns i Kanada :) Om en timme ungefĂ€r (vi ligger 4 1/2 timme frĂ„n svensk tid sĂ„ ni vet) igĂ„r spenderade jag min kvĂ€ll uppe pĂ„ bryggan skulle egentligen upp och kolla pĂ„ inredning pĂ„ datorn för internet Ă€r bĂ€ttre dĂ€r med min dator, mobilen funkar överallt. Men internet krĂ„ngla Ă€ven dĂ€r uppe igĂ„r men fastna med att prata med nĂ„gra styrmĂ€n om just, att kanske utbilda sig till en :) Har ju alltid tyckt skola Ă€r pest! SĂ„ innan man vĂ€ljer sĂ„ fĂ„r man vara beredd pĂ„ 3-4 Ă„rs pluggande men efter de sitta uppe pĂ„ sin favorit plats! Helst vill jag ju bli det man redan Ă€r utbildad till men kĂ€nns som om man skulle kunnat kasta den utbildningen i sjön snart. Har inte jobbat som sjökock (6 dagar) sen jag slutat skolan. Mina kunskaper börjar sina, Ă€ven mitt sjĂ€lvförtroende till att man kommer klara det :( Men fĂ„r man chansen sĂ„ ska man ta de, tycker iallafall mĂ„nga man snackar ombord med :) men som man sĂ€ger nu, Ă€r ute efter ett fast jobb för tillfĂ€llet, bygga upp ett liv. Kanske om 1-3 Ă„r sĂ„ fĂ„r man se om man Ă€r lika intresserad av att bli styrman dĂ„ ;) besĂ€ttningen pĂ„ den hĂ€r bĂ„ten Ă€r helt enkelt fantastiska :)) 9 dagar har gĂ„tt fort Ă€ven om de kĂ€nns som man varit hĂ€r lĂ€ngre :) ha en fin dag


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback