19 maj

IgÄr skratta bÄde jag och reperatören ombord sÄ man fick ont i magen. För nÀr man inte har nÄgon som helst koll pÄ vart man befinner sig pÄ kartan kan de bli lite roligt. IgÄr nÀr jag tog taxi hem frÄn Avalon mall sÄ frÄga jag taxichauffören hur lÄng tid de skulle ta till USAs grÀns frÄn St. Johns. Hm, han börja förklara att man va tvungen och ta en fÀrja i 8-9 timmar sen igenom den staden och den staden.. Jag bara nicka och tillslut sa han ungefÀr 2 1/2 dag. Okej tÀnkte jag, sen pÄ kvÀllen nÀr jag satt med reparatören och snacka om de hÀr sÄ börja han skratta "men Mimi, new foundland Àr en ö" hahahahahaha han hÀmta kartan och fysatan vad man skratta! Har man nÄgon som helst koll?? Ett gÀng skulle iland igÄr men det blev Àndrade planer dÄ vi Äkte ut pÄ jobb istÀllet, sÄ jag var en av de fÄ som fick besöka staden. Otroligt fin och charmig stad, fÀrgglada hus! Trevliga mÀnniskor :) börjar om 8 min sÄ ska ta min morgoncigg sen blir de stÀda tills jag stupar idag, imed de sprang folk hit och dit igÄr sÄ kunde man inte dammsuga nÄgonstans... Ha en bra dag!! :)


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback