22 maj

Att fÄ fast anstÀllning Àr ju ett mÄl mÄnga vill nÄ i dagens samhÀlle. Det Àr svÄrt för de flesta, oftast behöver man mÄnga Är i bagaget annars fÄr man nöja sig med temporÀra anstÀllningar. För mig skulle en fast anstÀllning hjÀlpt mig med livet sÄ otroligt mycket! Med mitt adhd sÄ kan arbetsgivare döma en rÀtt snabbt har jag mÀrkt iallafall vissa, för ja frÄn min syn av saken sÄ Àr jag inte lika duktig som alla andra men jag kÀmpar hÄrdare fast det inte ser ut som det i mitt arbete kanske. För mig handlar det om att komma in i rutin och tycka om mitt arbete. Visserligen Àr kanske inte stÀda de roligaste jag vet, men fÄr man vara pÄ sjön som Àr det absolut bÀsta stÀllet jag önskar att fÄ vara pÄ, sÄ lÀr man sig att Àlska sitt yrke. Dessutom fÄr en lön som kan hjÀlpa en pÄ traven hÀr livet :) om jag fÄr fast anstÀllning sÄ har jag lovat mig sjÀlv att först och frÀmst spara en massa pengar, men Àven göra saker man aldrig kunnat göra förr. Som nu nÀr jag kommer hem, vill jag Äka pÄ en party weekend i göteborg. Resa till hösten eller till vÄren nÀsta Är, för man har ju tid 1 mÄnads ledighet. Men fÄr jag inte fast, sÄ blir de att man fÄr sitta hemma, spara pengar och leva snÄlt. Man mÄr inte bra av det, och det Àr inte kul. DÀrför har jag alltid och kommer alltid att ha drivet att söka jobb konstant, för vill ha en trygg och stabil inkomst i mitt liv. För allting blir sÄ mycket lÀttare dÄ, nÀr mÀnniskor sÀger att pengar inte betyder allt. Det Àr mÀnniskor som haft pengar runt omkring sig hela sitt liv. Som inte vÀrdesÀtter att de Àr en stor del till mÄnga saker man vill göra hÀr i livet. Ha en trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback