25 maj

NĂ€r problem med saker, som man inte vill att det inte ska vara problem med. DĂ„ uppstĂ„r en panik i kroppen, plötsliga Ă€ndringar. Örk för dom!

IgÄr skulle jag gÄ in pÄ min dator och se om lönen hade kommit, men jag fattades program sÄ man kunde öppna sidan, sÄ det sket sig. Tills man fick Àran att lÄna bryggans dator som hade programmet installerade. Hade inte fÄtt min lön men kom in iallafall..

Idag nĂ€r man vĂ€l hade fĂ„tt in lönen och skulle precis föra över pengar, sĂ„ ja... DĂ„ behövde man fĂ„ en kod skickad till sin mobil. Kunde jag fĂ„ de smset? Hm, nĂ€ inte direkt. Ingen service pĂ„ mobilen, dĂ„ vi ligger ganska lĂ„ngt ut med bĂ„ten. SĂ„ dĂ€r sket de sig Ă€nnu mer, Ă€ven att tiden Ă€r sĂ„ pass lĂ„ngt bak att nĂ€r jag tillslut fick rĂ€tt pĂ„ att fĂ„ in pengarna genom mejl med swedbank i danmark, dĂ„ var de försent, fĂ„r inte pengarna förens pĂ„ tisdag. DĂ„ det Ă€r helgdag pĂ„ mĂ„ndag, ALLA DESSA HÖGTIDER! Varför ska de finnas sĂ„ mĂ„nga? Haha

Inte för att man kan göra av med sÄ mycket pengar ombord pÄ en bÄt, men betala sina rÀkningar sÄ det Àr avklarat hade ju varit en fördel =)

Även idag fick vi ombord dĂ„liga nyheter. Enligt mig sĂ„ Ă€r det inte hela vĂ€rlden, dock vĂ€ldigt trĂ„kigt att missa min bonusbrors student. Men vi ska fĂ„ vara ombord 1-2 veckor mer. Var problem redan innan vi Ă„kte hit till kanada, dĂ„ man kortfattat kan förklara att kanadensare vill helst ha just de kanadensare ombord pĂ„ sina fartyg. Det menas att de skulle fĂ„ byta ut mig, som mĂ€ssjĂ€nta, kock, matroser mfl. SĂ„ vad man har förstĂ„tt sĂ„ kan vi inte göra en crew change, för dĂ„ vill de ha in kanadensisk besĂ€ttning. MĂ„nga blir irriterade, för alla har ju ett liv hemma ocksĂ„, men man ska inte planera för mycket tycker jag iallafall nĂ€r man Ă€r ute sĂ„hĂ€r.

Även om man har saker att göra hemma, sĂ„ kan de bli Ă€ndringar. Jag som har adhd borde bli pĂ„verkad mer, men jag har valt att inte bry mig sĂ„ mycket. För min familj och mina vĂ€nner Ă€r fortfarande kvar nĂ€r jag kommer hem. Även om man fĂ„r fast anstĂ€llning sĂ„ kan jag Ă„ka till Göteborg Ă€ndĂ„, Ă€ven fast man fĂ„r mindre ledighet.

Vet inte heller om man fÄr extra betalt, men jag Àlskar och vara pÄ sjön Àven om alla dagar inte alltid Àr roliga. Man fÄr helt enkelt göra de bÀsta av situationen.

Nu ska jag ÄtergÄ till att kolla pÄ FörhÀxad, kl Àr 13.51 hÀr och börjar jobba 15.00 igen! :) Ha en trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback