5 oktober

Hej bloggen! MÄste bekÀnna en sak som egentligen gör mig stolt men ÀndÄ inte.

Skulle ju sluta röka men de funka ju inte direkt, men Àr stolt att pÄ 5 veckor och 2 dagar har jag rökt 13 pkt ombord! :) Det betyder att jag inte har rökt 20 ciggaretter om dagen eller ibland var de mer. Fatta sÄ stolt?

Vet fortfarande inte riktigt om jag kan sluta helt iallafall ombord men ska se om jag kan röka mindre hemma iallafall :)

Börjar dock bli lite krisigt dÄ jag at 3 paket kvar och vet inte nÀr vi eller om vi ska över till Skottland sÄ vi kan köpa ciggaretter ombord. SÄ fÄr vÀl sluta ÀndÄ haha

Annars sĂ„ gĂ„r de hyfsat bra ombord. Är vĂ€ldigt trött, och sover vĂ€ldigt dĂ„ligt. Har jĂ€ttesvĂ„rt att stiga upp pĂ„ morgonen nu och de kĂ€nns inte sĂ„ bra. Förut kunde min medicin kicka igĂ„ng mig nĂ€r jag gick pĂ„ min andra dos men sen jag Ă€ndra och tar 2 doser om dagen har jag svĂ„rt att bli pigg pĂ„ morgonen! Ska ta upp de hĂ€r med min lĂ€kare. Vet inte om jag fungerar bĂ€ttre med min medicin i mitt mĂ„ende men i mitt arbete kĂ€nns de som de har förbĂ€ttras lite. Mitt minne Ă€r fortfarande lika kasst och de stör mig ganska mycket. Önskar att mitt minne kunde vara lika bra som de flesta.

Har varit uppe 1 timme tidigare nÀstan varje morgon ocksÄ imed att kocken ombord ska lÀra mig göra bröd. Sen tar jag inte min paus mellan 13-15 brukar baka eller igÄr hade vi övning.

Har skadat min fot sen mitt knÀ igÄr för att jag gled med mina sÀkerhetsskor i byssan och landade i. "fria med mig position" och knÀet fick ta skada. SÄ jag Àter mindre portioner, och sÄ fÄr jag trÀna sen nÀr de finns tid.

Hoppas ni alla fÄr en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback