6 oktober

LÖRDAG! Bara 2 lördagar kvar dĂ„ alltsĂ„ haha!

Vet inte riktigt om jag har skrivit om jobbet vi har ombord nu? Orkar inte kolla om jag gjort de heller haha, höjden av lathet haha!

Nej men vi följer ju efter en systerbÄt som drar en rigg, vi var i mongstad och Äkte ut och ankra upp riggen sen sÄ seglar vi uppÄt, typ lÀngst upp i Norge för att ankra fast den. Tror det Àr nÀra hammerfest iallafall. Vi ska vara framme imorgon och det ska ta typ 24 timmar. Men man vet ju aldrig, offshore ni vet ;)

Sen Ă€r planen att segla tillbaka till mongstad och lasta av de vi lĂ„nat sen till bergen. DĂ€r slutar vĂ„r charter! :) Sen hĂ„ller iallafall jag tummarna att vi fĂ„r nĂ„got jobb i Skottland! Är inte nĂ„gon Norge lover, tycker inte illa om landet. Men de Ă€r inte lika kul att gĂ„ iland (om jag inte hinner till Ikea dĂ„ förstĂ„s i bergen) som de Ă€r i Skottland! Har ju mina smultronstĂ€llen dĂ€r :) Slippa shoppa hemma, alla klĂ€der Ă€r sĂ„ fula hemma nu haha!

Men vi fÄr se vad som hÀnder!

IgÄr sÄ bakade jag kanelbullar ombord, en dag sen men bÀttre sent Àn aldrig. Har uppfattat att de hÀr gÀnget inte Àter sÄ mycket av de onyttiga sÄ gjorde inte sÄ mÄnga bullar igÄr, tÀnkte 2 var. AlltsÄ 32 stycken men ja, big mistake! Alla tog slut pÄ 15 kaffet haha!!!

Idag ska jag stÄ för efterrÀtten mjölkchoklad cheesecake tÄrta. Hoppas den blir bra dÄ jag aldrig gjort den förut. Lite kris ocksÄ dÄ vi inte har mycket margarin ombord kvar :/

Ha en trevlig lördag!


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback