25 september

Efter storm kommer solsken eller Àr det efter regn? Haha

Nej ombord pÄ min fina bÄt Àr de storm, storm och Äter storm!

Inatt var nog en av de vÀrsta nÀtterna hittills. Gick och la mig relativt tidigt. FrÄgade en styrman om vi seglade men vi lÄg bara utanför Aberdeen och driftade. Hela bÄten rörde sig redan dÄ ofantligt mycket. Somnade sÄdÀr vid 9 tiden. Vaknade rejÀlt vid 12 kunde inte somna om. Trilla ur kojen, vem kan sova efter de? Tror jag ligger rÀtt fel nÀr jag sover haha

NĂ€ men bestĂ€mde mig för att inta soffan i sĂ€llskaps mĂ€ssen, satte pĂ„ dirty dancing har ju sett den mĂ„nga gĂ„nger sĂ„ skulle nog lĂ€tt somna till den. Men ack nej, vid 4 slocknade ögonen för en kort sekund, halv 6 ringde klockan. Hade alltsĂ„ inte sovit nĂ„got nĂ€stan och illamĂ„endet spökade ganska rejĂ€lt. Upp i hytten, vilket inte var sĂ„ lĂ€tt. LĂ€mna grejer, tvĂ€tta av mig och sĂ„. Ner och jobba, men blev inte mycket jobb dĂ€r. Fick typ göra vad man kunde. Servera frukost, sen typ springa upp och ner för att besöka toan lite. SĂ„ jĂ€vla hemskt, Ă€ven helt slut i hela kroppen pĂ„ de. Runt 10 lugnade det ner sig och dĂ„ kunde man Ă„tergĂ„ till sina vanliga rutiner. Sen Ă€r de fan typiskt ocksĂ„ att pĂ„ pausen inte kunna sova nĂ€r man behöver sova som mest. Övertrött hej!

Iallafall, planerna var ju ett crew change i Aberdeen men vi Ă€r pĂ„vĂ€g mot mongstad igen för att de nya crewet ska anlĂ€nda och den hĂ€r damen ska Ă„ter stanna 28 dagar till. Hur i helvete ska min kropp klara de hĂ€r kĂ€nner jag nu? Är helt slut! Men ska försöka rycka upp mig!!!

Godnatt


Kommentarer
Postat av: Therese - Mamma till Casper :)

Det fixar du <3

2012-09-25 @ 22:01:44
URL: http://theresefryksater.blogg.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback