21 januari

KÀnslomÀssig freak, vet inte vart jag ska göra av alla kÀnslor som passerar denna sköra kropp. Trött, utmattad, glad men ÀndÄ ledsen. Lyssnar pÄ vÀldigt nedstÀmda lÄtar just nu och de innebÀr att jag inte Àr riktigt i mitt fulla glada stadie annars brukar de vara blandat. Lugna lÄtar Àr bra att sjunga till, sÄ anvÀndbart var de dÄ. Nu vill jag mest grÄta. Men försöker hÄlla inne allt för Àr ombord nu dÄ ska jag inte vara ledsen. För att vara ombord fÄr en liten del av mig att bli lycklig.

Vet inte varför jag mÄr dÄligt, kan vara för kÀftsmÀllen att jag inte kan lÀngre trÀna pÄ de viset jag önskat jag kunnat pÄ vÀldigt lÀnge. NÀr man verkligen verkligen vill, sÄ var de en kÀftsmÀll direkt. Men ombord nu har jag i min hytt börjat fÄ ut mina kÀnslor pÄ andra sÀtt, grÄta och dansa samtidigt. Rör ju pÄ hela kroppen och ryggen tar inte skada pÄ samma sÀtt som att löpa intensivt pÄ löpbandet som man egentligen vill göra.

Har börjat Àta mindre igen, inte ens lönt för mig att försöka Àta normalt och trÀna. Lika bra att Àta lite, krympa matsÀcken för de resulterade hemma denna gÄngen att man Ät mindre. Ska bara försöka hÄlla de hÀr jÀvla 5 gÄnger mÄlen om dagen som man duktigt gör hÀr ombord men hemma kanske man Àter högst 2 gÄnger om dagen. KÀnner inga hungerkÀnslor lÀngre. Mat kÀnns meningslöst, för vill bara gÄ ner de dÀr jÀvla 10 kg till, för att mÄ bra i mig sjÀlv. Men samtidigt hur snyggt Àr de om man inte kan trÀna och bli fit dÀr emellan, rÀcker jag tar lite tyngder gör nÄgra övningar. Bye Bye ryggjÀvel, kan inte riskera att fÄ ont igen. Har ett arbete att tÀnka pÄ... Som jag dessutom Àlskar över allt annat.

Thailand, nu tack! Behöver denna resan för att finna min inre frid i mig sjĂ€lv. Är bara orolig att pappa och bonusmor kommer fĂ„ se sidor jag knappt visar för nĂ„gon nĂ€r vi kommer spendera 21 dagar tillsammans i ett annat land. Sidor jag stĂ€nger in mig sjĂ€lv med som ingen annan fĂ„r se. Förhoppningsvis kommer jag mĂ„ bra igenom hela resan. Man kan inte alltid tĂ€nka positivt, lite negativ mĂ„ste man vara. Realistiska! Jag Ă€r ocksĂ„ mĂ€nniska, man fĂ„r lov att vara ledsen. Man mĂ„ste fĂ„ kunna vara sig sjĂ€lv.

Året har precis börjat, var pepp pĂ„ att detta skulle bli ett bra Ă„r! Men den realistiska Mimi har kommit ikapp mig, bara för de Ă€r nytt Ă„r sĂ„ betyder inte de att jag 2012 försvinner pĂ„ ett nyck! TyvĂ€rr.

FörlÄt för detta oerhört deprimerande inlÀgg....

SÄ till nÄgot skoj, eller ja skoj och skoj. Ligger standby mitt ute pÄ ett stormigt Nordsjön vÀntar pÄ klartecken för riggen som ska flyttas. Har inte varit min dag idag, yr, snurrig, ostabila sjöben och en skada vid ögonbrynet. Hade pÄ kÀnn att de skulle hÀnda förr eller senare imed att det var en temporÀr lösning tills snillet Mimi kom pÄ en bÀttre idé men dÄ var de redan försent haha en styrman kom ner och sa att du blöder Mimi, hade ju bara ont efter smÀllen. SnÀll som han var sÄ plÄstra han om mig. Tycker om min besÀttning vÀldigt mycket :)

Godnatt 👍🙏😘


Kommentarer
Postat av: Therese - Mamma till Casper :)

Du vet jag finns fina Mimi <3

2013-01-21 @ 23:53:04
URL: http://thereseochcaspersworld.blogg.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback