15 juli

Malmö igĂ„r va verkligen livsomvĂ€ndande, personen jag gick till va verkligen en helt fantastisk och spektakulĂ€r rĂ„dgivare. Jag tog in varje ord, jag grĂ€t och jag log. Hon va helt enkelt grym, att en frĂ€mmande person kan sĂ€ga sĂ„ mycket om mitt liv. 

Jag har Ă€ntligen bestĂ€mt mig, hur sĂ„rad man Ă€n kan bli sĂ„ kan man förlĂ„ta. Jag erkĂ€nde sjĂ€lv att vad jag upplevt i min barndom har varit tufft de har blivit en spĂ€rr i mitt liv men pĂ„ nĂ„got sĂ€tt sĂ„ Ă€r jag inte lĂ„ngsiktig jag Ă€r godtrogen kanske lite naiv men jag kan inte hata mĂ€nniskor, jag kan ogilla mĂ€nniskor men aldrig hata. Jag vill alltid reda ut saker, lĂ€mna de förgĂ„ngna löst. För att slippa smĂ€rta och tĂ„rar. Jag vet inte va de sĂ€ger om mig som person om man Ă€r dum i huvudet. NĂ€r min barndom handla om fysisk och psykisk misshandel, mobbing och att inte kunna vara god nog Ă„t nĂ„got eller nĂ„gon. Jag gillar inte mig sjĂ€lv helt Ă€rligt sĂ„ ogillar jag den personen jag Ă€r, jag hatar att jag har en spĂ€rr, att aldrig riktigt slĂ€ppa in mĂ€nniskor i mitt liv.... 

Jag önskar att jag kunde fĂ„ vara nĂ„gon annan. En annan mĂ€nniska, som haft en hyfsat bra barndom. Utan behandlingshem, fosterhem, dĂ„liga förĂ€ldrar. Även om jag har de bra med mina relationer till mina förĂ€ldrar idag sĂ„ har de varit problematiskt som ung pga mitt adhd. Jag kan förstĂ„ att jag inte va hanterbar. Visst ska jag vara stolt över den mĂ€nniskan jag Ă€r idag, har utvecklats sĂ„ otroligt mycket, har ett jobb jag Ă€lskar, har en lĂ€genhet, inkomst och kan vara lycklig. Men motgĂ„ngar finns överallt, hela tiden. 

Jag vill bara kÀnna mig hel...




Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback