LĂ€ngtan..

Ja, jag Ă€lskar mitt jobb men de betyder inte att jag lĂ€ngtar efter min "ferie" i 3 mĂ„nader som kanske Ă€r sĂ„dĂ€r rĂ€tt sĂ„ efterlĂ€ngtad med samtidigt kommer de kĂ€nnas ovant dĂ„ man jobbat sĂ„hĂ€r i snart 3 Ă„r. 1 mĂ„nad pĂ„ 1 mĂ„nad av. Visst Ă€r jag redan lycklig lottad att ha 6 mĂ„naders ledighet om Ă„ret, de kommer jag aldrig vara otacksam för. Men hur kommer de va nu nĂ€r man Ă€r ledig 3 mĂ„nader i strĂ€ck? Kommer de kĂ€nnas konstigt att inte behöva stressa de första 2 veckorna hemma och hinna med allt innan man landar, eller kommer jag automatiskt typ va stressad i hjĂ€rnan imed att efter en vecka hemma kommer jag ju efter de ligga lite invalid i soffan eller sĂ€ngen. LĂ€r nog bli soffan dĂ„ jag inte har nĂ„got att roa mig direkt med i sĂ€ngen hahahaha tv och bara mysa. 

Men sen dÄ? Jag undrar hur lÀnge de kommer göra ont, och hur ont de gör... NÀr man kan resa sig sjÀlv och kanske laga mat eller vÀrma mat. Eller gÄ ut och gÄ, handla. Tror nog inte att jag kan handla pÄ egen hand. De kommer kÀnnas konstigt att inte kunna ta hand om sig sjÀlv som jag Àr sÄ van med att kunna göra. Man har ju blivit ganska sjÀlvstÀndig genom Ären imed att man flyttade hemifrÄn hyfsat tidigt.

Sen den stora frĂ„gan vem kommer ha tid att hjĂ€lpa mig? Naturligt nog sĂ„ mĂ€nniskor hemma jobbar pĂ„ som vanligt nĂ€r jag Ă€r hemma, de Ă€r oftast helger och kvĂ€llar man kan fĂ„ till de sociala. Annars Ă€r de egentligen bara jag och tvn hela dagen pĂ„ veckorna eller stĂ€dning och tvĂ€ttning. Eller Ă€renden jag gör pĂ„ veckodagarna. 

De kĂ€nns konstigt att vara ovetande. Jag Ă€r ju som sagt en person som vill ha kontroll och veta hur varje liten detalj kommer se ut. Ovisshet Ă€r nĂ„got jag ogillar, för jag Ă€r rĂ€dd för att kĂ€nna mig hjĂ€lplös. Men de Ă€r kanske nĂ„got jag mĂ„ste lĂ€ra mig? Att de Ă€r okej att vara hjĂ€lplös och behöva andra. Om man nu sjĂ€lv vill kĂ€nna sig behövd som jag skrev i föregĂ„ende inlĂ€gg. 

Ha en bra dag! 




Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback