Tacksam...

Jag insĂ„g nĂ„got idag, jag skriver hela tiden hur mycket jag Ă€lskar mitt jobb... Jag Ă€lskar nog inte mitt val av yrke direkt, men Ă€r nöjd med yrket. Jag vet att detta Ă€r inte vad jag vill göra resten av livet. Men jag Ă€r tacksam, jag Ă€r tacksam för jag ser allt sĂ„hĂ€r att. Jag har adhd, jag ser de som ett hinder. Precis som ni som inte har de, ser adhd ibland som ett hinder (Ă„h hon pratar mycket, hon Ă€r jobbig mm) 

Jag ser mitt adhd som ett hinder att kunna göra vad jag vill för jag kĂ€nner att jag inte duger, eller rĂ€cker till. 

Jag skulle aldrig klara av att starta ett eget företag, eller ta steget att bli kock pĂ„ en bĂ„t. De Ă€r för mycket ansvar. I vissa situationer nĂ€r de hĂ€nder saker man inte har rĂ€knat med sĂ„ vet jag inte hur jag ska hantera de sĂ„ jag blir ilsken, stressad och har inget tĂ„lamod att stanna och tĂ€nka igenom vad jag kan göra istĂ€llet för jag ser bara hindret framför mig jag vet inte vad jag kan mer göra Ă€n att fĂ„ bort hindret sĂ„ fort som möjligt. 

Som idag, mitt viktigaste verktyg ombord gick i sönder. Diskmaskinen, och de resulterar att jag fĂ„r diska förhand. Vi va mitt uppe i lunchen de va mycket saker som behövde diskas just idag och jag blev sĂ„ jĂ€vla stressad, förbannad och otrevlig. För jag fokuserar pĂ„ hindret jag vĂ€grar lyssna pĂ„ lösningar för jag vill bara komma över hindret pĂ„ mitt sĂ€tt jag vill inte lyssna pĂ„ nĂ„gon annan. Plus att detta blir 100 gĂ„nger starkare nu för att jag har slutat röka, jag har inget tĂ„lamod jag gĂ„r som en tyst tickande bomb ombord för allas bĂ€sta sĂ„ hĂ„ller jag mig lĂ„ngt ifrĂ„n alla men just under lunch och i byssan dĂ„ rann bĂ€garen över jag kan inte fly. Jag kan inte lĂ€mna förens hindret Ă€r överstökat. Ja jag Ă€r envis just dĂ€r, för jag tĂ€nker inte lĂ€gga över mitt ansvar pĂ„ nĂ„gon annan. De Ă€r mitt ansvar, hur jag hantera de kunde kanske varit annorlunda men som sagt jag hĂ„ller pĂ„ att sluta röka och jag verkligen verkligen försöker vara samma Mimi, men rökning Ă€r ett beroende och jag gĂ„r pĂ„ avvĂ€njning för mina vanor som fanns innan finns inte lĂ€ngre. 

Jag vill bli bĂ€ttre, jag kan bĂ€ttre. 

Gör om gör rĂ€tt. 

StÀng av, reboozt!

Ha en fortsatt trevlig dag, jag ska försöka rycka upp mig och försöka behĂ„lla lugnet. Även fast de Ă€r svĂ„rt ibland. 

JĂ€vla ADHD och JÄVLA cigaretter! 

Kram pÄ er!



 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback