13 juni


HaaaalllĂ„Ă„Ă„ allihopa! 

Im back! 

TĂ€nkte jag skulle börja ventilera mig igen som förr, berĂ€tta kortfattat om mina dagar ombord utan att vara detaljerad (vill ju inte göra en finnlines igen och bli svartlistad av en löjlig anledning, kan ju inte hjĂ€lpa att dĂ€r Ă€r bittra mĂ€nniskor som inte kan ta att om man Ă€r elak sĂ„ fĂ„r man höra eller lĂ€sa de) 

Livet har förĂ€ndrats sĂ„ otroligt mycket de senaste mĂ„naderna, falska vĂ€nner Ă€r bortsollade. Min umgĂ€nges krets Ă€r VIP och dĂ€rhör inte tjuvar, skitsnackare och annat ströfolk till... 

Hade pojkvĂ€n, nĂ„got som va en helt nu erfarenhet för mig. BĂ„de kul och tragiskt samtidigt dĂ„ de inte riktigt funka, men hoppas att man kanske kan hitta tillbaka till varandra utan att hamna i samma onda cirkel igen. Man fĂ„r aldrig veta förens man provat sĂ€ger dom. Har varit oerhört sĂ„rad och helt förstörd över detta för han Ă€r verkligen min allra första stora kĂ€rlek. Han klampa in tog mig med storm, och sĂ„ blev de komplicerat och jag blev rĂ€dd. Kortfattat. 

Jobbar pĂ„ som vanligt pĂ„ min Ă€lskade Brage Viking som ska ut pĂ„ stora Ă€ventyr snart, Ă€ventyr i sig Ă€r roligt men hela processen inför det hĂ€r Ă€r verkligen tĂ€rande. LivrĂ€dd för tandlĂ€karen va tvungen att gĂ„ till tandlĂ€karen, Ă€r bajsrĂ€dd för sprutor har tagit 2 inom loppet av 5 dagar (grĂ„ter varje gĂ„ng) har ingen toalett i hytten sĂ„ jag och kocken fĂ„r dela toalett, skönt att slippa dela med 15 andra killar som de andra fĂ„r göra haha usch nĂ€! 

Ehm mitt jobb ombord Ă€r samma varje dag inget speciellt nytt hĂ€nder jag stĂ€dar, snackar skit med kocken och stĂ€dar mer. Har bara varit ombord i 3 dagar sĂ„ ja, har inte direkt pĂ„börjat nĂ„got direkt. Gjort de jag kan för tillfĂ€llet dĂ„ de Ă€r folk som Ă€r överallt och tro mig hĂ€r Ă€r skitit men kan ju inte börja dammsuga med munstycket i huvudet pĂ„ folk. Litta respekt fĂ„r man ju visa ;) 

Grabbarna ombord jĂ€vlas med mig i vanlig ordning, kul som fan att arbeta med dom för man kĂ€nner sig mĂ„ttligt blond och dum varje dag hĂ€r ombord. De tycker att jag ska bli mer allmĂ€nbildad, veta smĂ„ saker som inte ens Ă€r relevanta för mig. Men viktigt att veta för dom. SĂ„ de har vĂ€ldigt kul Ă„t mig, men hĂ€rligt att man kan bjuda pĂ„ dig sjĂ€lv :P 

Annars dĂ„? Jag spanar resor i vanlig ordning nĂ€r man har paus eller Ă€r fri, vill sĂ„ gĂ€rna Ă„ka till USA snart, vill verkligen. Helst New York och Los angeles samtidigt men dĂ„ fĂ„r man punga upp rĂ€tt mycket stĂ„lar, vilket jag egentligen tycker Ă€r vĂ€rt men man har ju ingen direkt som skulle vilja eller tycker desamma... Vilket Ă€r synd.... 

Dagens tankar Ă€r kring hur jag ska lösa hur jag kan göra mitt löshĂ„r mer likt mitt eget dĂ„ mitt blonda ombre inte Ă€r i samma nyans som mitt hĂ„r, sĂ„ tĂ€nkte testa silver schampo innan jag fĂ€rgar nĂ„got mer faktiskt kan hjĂ€lpa, hĂ„ret jag har Ă€r askblondt kan man sĂ€ga och mitt Ă€r brunt guldigt... Störigt vill ha löshĂ„r Ă€lskar lĂ„ngt hĂ„r :) 

NĂ€, ha en trevlig kvĂ€ll nu ska jag sussa! Godnatt! 

 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback