30 april del tvÄ

Har ju som nedan, bakat sen i förmiddags nĂ„gon gĂ„ng, vĂ€ldigt trevligt och roande för min del dĂ„ jag alltid vill sysselsĂ€tta mig med nĂ„got. Oftast blir det att man ligger och glor pĂ„ serier, men idag kĂ€nde jag för annat :) Ska ju Ă€ven göra min pappas födelsedagstĂ„rta, som ska vara klar tills lördag. Har lĂ€st att för att fĂ„ en bra tĂ„rta ska de ta minst 4 dagar, massor med förberedelser. Hela kalaset som jag handlade för idag, gick pĂ„ 600 kr, men dĂ„ har jag ju mjöl, socker, florsocker och sĂ„dant till framtida bruk sen ocksĂ„. Även om de va mycket pengar för att bara baka för.

Annars dĂ„, jo jag börjar kĂ€nna mig som hemma i lĂ€genheten. KrĂ€vs nog mer möblemang och heminredning.. Även lite mĂ„larfĂ€rg pĂ„ vĂ€ggarna innan man kan sĂ€tta sig stolt ner i soffan och bara va :) Har för mycket ideĂ©r för att trivas fullt ut :) Men ska som sagt göra allt de hĂ€r nĂ€sta gĂ„ng jag kommer hem! Sparar pengar nu, slösar dom nĂ€r jag kommer hem nĂ€sta gĂ„ng hihi, om de Ă€r sĂ€kert med framtida jobb dĂ„ dessutom! Annars blir det leva snĂ„lt, och ha lĂ€genheten som den Ă€r tills jag hittar ett nytt jobb. Men man fĂ„r ju tĂ€nka positivt, att nu jĂ€vlar ska jag rocka loss pĂ„ bĂ„ten nĂ€sta gĂ„ng och visa vad jag gĂ„r för =)

Helgen var rolig, tog de lugnt i fredags med Binta, Ät pizza snacka om allt mellan himmel och jord som vi oftast brukar göra. KÀnner igen mig otroligt mycket i Bintas tÀnkande, och i vissa plan Àr vi vÀldigt lika. Uppskattar och ha vÀnner som man har mycket gemensamt med i tankar och handlingar.

Lördags var det bowling pÄ schemat, med Louise. Hon gjorde mitt hÄr superfint och man kÀnde sig otroligt snygg den kvÀllen. För mig Àr hÄr viktigt, ser de bra ut sÄ trivs man i sig sjÀlv =) Blev dÄ bowling, skulle vidare ut men lilla Lollo hade fÄtt lite för mycket att dricka, sÄ vi avsluta kvÀllen tidigt. Gjorde mig inget, för jag hade haft jÀtteskoj pÄ bowlingen redan och det kÀndes senare med tiden Àn va de i sjÀlvaste verket var :) Somnade gott nÀr jag kom hem =)

IgÄr var jag hos pappa och bonusmamsen, 3 gÄngen den hÀr veckan.. :P Rekord? Ahja :D Men det Àr trevligt att jag har fÄtt bÀttre kontakt med dom igen, fÄr mig faktiskt och mÄ bÀttre. FörÀldrar Àr viktiga, och jag Àlskar mina. Vi grillade och umgicks. Mys pÄ hög nivÄ!

Idag ska jag hem till Mallan, se hennes nya lĂ€genhet. Äta gott, och jag ska bjuda pĂ„ cupcakes =) Louise ska ocksĂ„ med, sĂ„ det blir en trevlig valborg helt enkelt. För mig Ă€r sĂ„dana hĂ€r högtider inget viktigt egentligen.. Jul, nyĂ„r och födelsedagar kan jag ju se lite högre för. Men allt emellan Ă€r bara trams :P hehe!

SÄ ha en hÀrlig valborg, sÄ hörs vi nÀr jag orkar igen =)

Jag och Louise i lördags :)

 




Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback