Casper (Ă€ven kallad vilden) <3

Idag har varit en vĂ€ldigt konstig dag, det har hĂ€nt mycket pĂ„ en och samma gĂ„ng. Men vill tillĂ€gna det hĂ€r inlĂ€gget till en katt, som aldrig egentligen tyckt om mig, eller jo det har den nog men det har varit en av de svĂ„raste katterna jag har trĂ€ffat i hela mitt liv. VĂ€ldigt rĂ€dd, skygg men ibland har man nĂ„tt fram till honom. Vilden som vi kalla honom för men egentligen hette han casper fick somna in idag, han försvann ofta den senaste tiden, och blev smalare. Idag nĂ€r jag skulle klappa honom sĂ„ reagera han inte pĂ„ samma sĂ€tt. Jag försökte mata honom men orken fanns inte dĂ€r. SĂ„ jag och mormor Ă„kte till djursjukhuset och fick reda pĂ„ att han var sjuk, nĂ„got med njuren. SĂ„ vi lĂ€t honom somna in, han har funnits hos oss i 13 Ă„r. Det kĂ€nns overkligt att veta att nĂ€sta gĂ„ng man gĂ„r ner i kĂ€llaren för att duscha och kolla till katterna sĂ„ kommer han inte vara dĂ€r, eller nĂ€r jag ska hĂ€nga upp tvĂ€tt sĂ„ ligger han inte i sin sĂ€ng och kollar pĂ„ varje steg jag tar. Vila i frid, vi ska ta hand om din bror nu och kolla honom sĂ„ han inte lider som du gjorde. Jag Ă€lskar verkligen djur, och det hĂ€r Ă€r inte första gĂ„ngen jag har regerat sĂ„hĂ€r. Är sĂ„ ledsen och utmattad! /Mimi


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback