10 september

Sluta röka, skulle jag ju göra bestÀmde jag mig för. Visst hemma va de rÀtt lÀtt, förutom nÀr man drack lite alkohol, eller efter maten eller nÀr man var jÀvligt uttrÄkad. Blev vÀl 1 cigg om dagen ibland inte ens nÄgon.

VĂ€l pĂ„ bĂ„ten gick de vĂ€l bra de första dagarna, men mina nerver och min hjĂ€rna Ă€r inte helt 100 hĂ€r ute, sĂ€tter vĂ€ldigt stor press pĂ„ mig sjĂ€lv och de Ă€nda jag haft i psyket sen jag börja röka var att en cigg hjĂ€lpte mig igenom mycket. SĂ„ ja, jag rökar ombord. Inte lika mĂ„nga som förr (1 paket om dagen ombord) men mellan 2-5 om dagen beror pĂ„ hur man mĂ„r. Försöker hĂ„lla mig till efter mĂ„ltider. Ser ingen vits i att sluta trots att hĂ€lsan blir bĂ€ttre, hy, andedrĂ€kt och man sparar pengar. Inte ombord iallafall. Men hemma klarar jag nog de! Man mĂ„ste vĂ€l intala sig sjĂ€lv och ha en anledning för att klara de. En morot? Är ju uppvuxen med de dĂ€r jĂ€vla morötterna. Tror att jag ville sluta röka för andra inte för mig sjĂ€lv den hĂ€r gĂ„ngen. Men har trappat ner iallafall.

Kram pÄ er!

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3160251/images/2012/pic_504de49b9606ee659ffc8ca2.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback