Att fly rökare...

HĂ€r ute Ă€r de asbra att sluta röka, hĂ€r Ă€r 1 ombord som Ă€r rökare och Ă€r lĂ€tt att undvika om de behövs. 

Men hemma? Hur ska jag kunna motstĂ„ frestelsen nĂ€r dĂ€r finns vĂ€nner som röker? Nu Ă€r de ju tur att jag inte kan gĂ„ ut och dansa pĂ„ ett tag, för nĂ€r man dricker lite sĂ„ blir de ju automatiskt mer cigaretter och nĂ€sta dag mĂ€rker man de för halsen Ă€r helt igen bommad och man lĂ„ter som en man hahaha 

Hur hanterar man rökare runt omkring sig? 

Partner mĂ€ssigt tror jag inte som icke rökare att jag skulle kunna vara nĂ€ra nĂ„gon intimt om personen röker, tĂ€nk stanken. Jag kan förstĂ„ killar som ragga förr ute sen gick man ut och röka kom tillbaka och killen vĂ€nde pĂ„ klacken och gick. För jag kan sĂ€tta mig in i deras situation nu redan efter snart 1 vecka. Man luktar askkopp man smakar askkopp. SĂ„ intimtmĂ€ssigt sĂ„ Ă€r den rökfritt med mig. 

Men vĂ€nner dĂ„? Hur klarar man av att vĂ€nner sitter dĂ€r med en cigarett, nĂ€r slutar man va sugen? Blir man frestad? Eller tĂ€nker man inte pĂ„ de? 

Jag vill ju kunna ha ett normalt liv, skulle ju aldrig solla bort vĂ€nner som rökar, tĂ€nk om alla mina icke rökare hade gjort sĂ„ med mig. Men hur hanterar man de? 

IkvĂ€ll kl 20.00 tog jag min sista cigg för 1 vecka sen, men rĂ€kna torsdagen som slutar dagen. 

Slutat ta mina sluta röka piller för de senaste dagarna har en biverkning lyckats komma fram riktigt hemska mardrömmar, sĂ„ tog inga imorse. Och Ă€nsĂ„lĂ€nge kĂ€nns de som jag kĂ€nde i mĂ„ndags att de vĂ€rsta Ă€r över. 

Trodde aldrig jag kunde, men jag lyckades! För jag kan inte börja röka igen nu, har inga cigaretter ombord. Och börjar jag röka nĂ€r jag kommer hem 1 vecka innan operation sĂ„ Ă€r jag ju bara dum i huvudet. 

Nu kör vi! 






Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback