25 februari

HallĂ„ hallĂ„ frĂ„n ett vĂ€ldigt hett Thailand! Har de lugnt och mysigt hĂ€r pĂ„ den fina ön Koh Chang Ă€ven om de oftast kryper i kroppen efter lite dans och nattliv sĂ„ i slutet pĂ„ dagen Ă€r man Ă€ndĂ„ för trött för de Ă€ven om man var taggad nĂ„gra timmar innan. Även om de hade varit skoj att gĂ„ pĂ„ ett full moon party.

Även om de Ă€r riktigt mysigt att Ă„ka utomlands med sina förĂ€ldrar sĂ„ vet jag tills nĂ€sta gĂ„ng att de nog Ă€r rĂ€tt sĂ„ bra om man sjĂ€lv ocksĂ„ har med nĂ„gon. Haha

Varmt idag sÄ jag ligger vÀldigt nÀra poolen haha

IgÄr hyrde vi mopeder och körde runt lite pÄ ön, fick stilla min Ängest angÄende elefant trekkingen jag gjorde hÀromdagen inte alls vad jag förvÀnta mig. Höll pÄ att börja grÄta nÀr killen som satt och "dirigera" elefanten började slÄ elefanten med en spetsig sak bara för den tog lite sand för att svala sig sjÀlv och de rÄka skvÀtta upp mot mig och jag tyckte bara de va skoj. Men dÄ drÀmde killen till elefanten. Usch nÀ!

SÄ igÄr Äkte jag, pappa och nettan till ett annat stÀlle dÀr jag fick mata och fotografera. Klappa och visa min kÀrlek till djur som Àr de jag Àlskar och göra!

Blir nog inte heller att jag gÄr och kollar pÄ delfiner dÄ de inte heller lever i de fria Àven om de Àr en inhÀngdad "pool" i en strand. KÀnner att de ocksÄ Àr djurplÄgeri. ThailÀndare gör ju allt för att tjÀna pengar vilket vissa saker inte Àr alltid bra.

Även igĂ„r lekte vi Indiana Jones, och besökte ett vattenfall i en djungel och besökte ett tempel. Dom verkligen Ă€lskar sina munkar hĂ€r nere :)

Har en katt pÄ hotellet som kommer och myser varje kvÀll. Har döpt hen till changis :)

Maten Àr god hÀr, naturen likasÄ trodde jag skulle vara livrÀdd för alla kryp hÀr men hitintills har de varit lugnt. SÄlÀnge jag inte fÄr se en Bamse spindel eller orm sÄ Àr de okej haha

Och lÀser morfar, de var jag som ringde 2 gÄnger igÄr men ni hörde inte mig! Saknar er! FrÄga Ted att han ska ringa till mig pÄ viber nÀsta gÄng han Àr hos er! NÀr kl Àr 16.00 hemma Àr den 22.00 hÀr sÄ ni vet sover inte dÄ! Massa kÀrlek!

Ha de underbart! Ska fortsÀtta sola nu! Blir ju ALDRIG BRUN! Pressar galet mycket ju!

:)


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback