20 juni

Jaha, dĂ€r fick de bli 1 dag utan bloggande igĂ„r hade en del att stĂ„ i nĂ€r man fick överlĂ€mna spisen till kocken igen. Kan inte fatta hur rörigt de kan bli pĂ„ en dag ombord. TvĂ€ttstugan va katastrof! Haha 

Min onsdag som kock gick bra, va faktiskt stolt över mig sjĂ€lv att ha ett eget ansvar. Annars brukar jag ju frĂ„ga kocken nĂ€r jag har fĂ„tt laga mat innan om tips nu va man helt sjĂ€lv och fick anvĂ€nda hjĂ€rncellerna och minnet lite :) sĂ„ de va helt över förvĂ€ntan, Ă€r jĂ€vligt stolt över pajen den blev skitgod! 

Idag Ă€r de som man ser överallt midsommar, vi va ute och testa lite saker med bĂ„ten igĂ„r men Ă€r Ă„ter till kaj. Har faktiskt inte varit i-land nĂ„got alls, kĂ€nner inte suget som man gör i Skottland. Favorit butikerna, starbucks och att priserna Ă€r lite annorlunda gör vĂ€l att de lockar att gĂ„ i-land dĂ€r mer. Lite mer speciellt faktiskt att sĂ€ga till folk som frĂ„gar vart man köpt vissa grejer att, ja de Ă€r frĂ„n Skottland :) 

Blir en midsommarbuffĂ© ikvĂ€ll, Ă€ven jordgubbar till efterĂ€tt sen blir de godnatt för mig i vanlig ordning. Jobbar som vanligt hĂ€r ombord trots högtider :) livet som sjöman, men ska inte beklaga mig. För jag har 6 mĂ„nader om Ă„ret ledigt :) inte illa :) 

Ha en trevlig dag allihopa, och drick de dĂ€r goda vinet eller cidern för mig oxĂ„ :) 






Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback